Seguretat ciutadana

Activada la campanya de prevenció d’incendis forestals

11/06/2019
Comparteix aquesta notícia

L’alcaldessa en funcions, Carmela Fortuny –acompanyada pel tinent d’alcalde de Territori i Medi Ambient en funcions; Joan Puigdomènech; la tinenta d’alcalde de Seguretat Ciutadana en funcions, Cristina Paraira; la vocal en funcions de l’EMD, Neus José; i el cap del Parc de Bombers de Rubí i Sant Cugat, Ramon Viladrich- ha presentat aquesta tarda la campanya de prevenció d’incendis d’aquest estiu. A l’acte, també hi han participat representants dels diferents cossos implicats en aquesta campanya: Protecció Civil, ADF, Creu Roja i Grups d’Autoprotecció.

L’Ajuntament ha consignat un import de 168.000€ amb l’objectiu de prevenir incendis forestals al municipi. Amb aquest pressupost –que es manté respecte l’any passat- s’ha fet un manteniment de les franges de protecció en camins i carrers i, també, a les urbanitzacions i nuclis urbans vulnerables. En total s’ha fet un manteniment de 65 hectàrees en espais com la Torre Negra-Costa del Golf (19 ha), Les Planes (14 ha), Can Cortés (10 ha), Mas Fortuny (5 ha), Can Borrull (3 ha) o Sant Medir (9 ha).

També, com en anys anteriors, s’han dut a terme treballs de manteniment i prevenció d’incendis a la Xarxa Viaria Bàsica Camins Prevenció d’Incendis. Aquestes feines s’han realitzat a través de l’Ajuntament, de l’ADF i del Parc de Collserola.

D’altra banda, en el transcurs de l’acte s’ha informat que l’any passat es van cremar 0,15 hectàrees en un total de 5 incendis en zones de matolls i conreu. “Tenim unes bones dades respecte l’any passat, però això de cap de les maneres ens ha de fer abaixar la guàrdia”, ha remarcat Carmela Fortuny. En aquest sentit, ha aprofitat per “agrair i reconèixer la feina feta” per part de tots els cossos que d’una manera o altra participen en les tasques per prevenir els incendis. Finalment, Fortuny també ha apel·lat a la responsabilitat i la col·laboració de la ciutadania “per poder preservar el nostre entorn privilegiat”.

Enguany l’Ajuntament manté el material de què disposa per ajudar els bombers en cas d’incendis: un camió cuba de 8.000 litres de la brigada municipal i una altra camió cuba de 10.000 litres dels serveis de neteja municipals (STQ Net). Així mateix, el municipi compta amb l’ajuda del Grup d’Intervenció de l’ADF (voluntariat); Protecció Civil i el Grup de Voluntaris de Protecció Civil; el cos de la Policia Local; Creu Roja; o altres entitats ciutadanes, com el Grup d’Autoprotecció de Sol i Aire.

A més a més, aquest any s’han incorporat 4 nous Agents Auxiliars que ajudaran a ampliar la vigilància preventiva en les zones de més risc i informar a la ciutadania. S’ha iniciat el projecte ACAIFO (Activitats Aïllades en zona Forestal). Amb l’ajuda dels Agents Auxiliars de Protecció Civil s’avaluaran els riscos i la vulnerabilitat de les activitats (cases, masies, etc…) que es trobin aïllades en zona forestal i s’informarà a les persones que estiguin desenvolupant aquestes activitats.

Campanya comunicativa

L’Ajuntament ha iniciat, com en els darrers anys, una campanya de comunicació per transmetre el missatge de prevenció a la ciutadania. Així, a fi de sensibilitzar-la sobre el risc d’incendi, el consistori ha editat 3.000 flyers, que es distribuiran a les urbanitzacions i a les zones que es troben en contacte amb el bosc. També s’inseriran anuncis a la premsa local, a més de difondre el missatge de prevenció a través del web de l’Ajuntament i de les xarxes socials. L’Ajuntament vol transmetre els següents conceptes clau:

  • La millor manera de combatre un incendi és que no s’arribi a produir
  • La prevenció és una bona inversió per minimitzar riscos
  • La col·laboració ciutadana és una de les millors eines preventives