Participació

L’Ajuntament engega un pla d’impuls als barris per fomentar la participació i el sentiment de pertinença

02/03/2022
Comparteix aquesta notícia

La iniciativa vol donar resposta a quatre objectius:

  1. Donar a conèixer els Consells de Barri com els espais més propers de participació de la ciutadania.
  2. Ajudar a la població a identificar quin és el seu consell.
  3. Apropar la informació dels Consells de Barri amb nous canals que facilitin al veïnat poder estar al dia de l’actualitat del seu barri i poder participar i implicar-se en allò que sigui del seu interès.
  4. Fomentar el treball comunitari als barris a través del treball dels projectes, la facilitació de noves accions i jornades d’acció comunitària.

Amb aquesta voluntat, es doten els Consells de Barri de nous canals de comunicació, d’una nova imatge i d’un nou servei d’acció comunitària. Eines, totes elles, que per al regidor  de Participació i Barris, Marco Simarro, “ens han d’ajudar a garantir que tothom que vulgui implicar-se en la vida col·lectiva del seu barri, trobi la manera de fer-ho”.

Nous canals de comunicació

Es posen en marxa dos canals per poder rebre informació d’interès per al veïnat de cada barri: actuacions, projectes, convocatòries a consells o reunions, agenda sociocultural…

  • Butlletí digital: per poder rebre la informació del barri des del correu electrònic. Per subscricure’s, es pot fer des del portal de participació decidim.santcugat.cat, des del web municipal santcugat.cat, o directament a butlletí digital barris.
  • Nous canals de Telegram: per poder rebre la informació del barri de manera àgil i directa al telèfon mòbil. Cada barri té el seu canal:
    • Telegram Nucli Antic
    • Telegram Centre Est
    • Telegram Centre Oest
    • Telegram Mira-sol
    • Telegram La Floresta
    • Telegram Les Planes

Aquests canals, d’informació unidireccional, se sumen als canals ja existents dels consells de barri: correu electrònic de cada consell, grups de facebook i xarxes socials de l’Ajuntament, pàgines webs santcugat.cat i decidim.santcugat.cat i cartelleria al carrer.

Nou servei d’acció comunitària

Es dotarà cada barri d’una persona tècnica de referència que treballarà per intensificar la vida comunitària, promoure la cohesió, i establir nous canals de diàleg i relació entre l’ajuntament i els agents dels barris.

Entre les seves funcions, es plantegen, per exemple, potenciar el teixit social i la vida comunitària, facilitar accions liderades pel teixit social del barri, fer seguiment dels projectes i programes del barri o atendre l’Oficina d’Acció Comunitària de cada barri. La voluntat és que aquestes funcions es treballin conjutament amb els barris perquè el servei s’adapti a les necessitats de cada un.

El servei d’acció comunitària està a punt de sortir a licitació i l’objectiu és que pugui entrar en funcionament aquest any amb la contractació de tres persones.

Nova imatge

Cada barri té la seva imatge creada a partir d’elements representatius que siguin fàcilment reconeixibles i que ajudin a identificar el consell de barri i, al mateix temps, generin sentiment de pertinença.  A més, s’acompanya del lema Som Barri, per apel·lar a aquest sentiment de pertinença per part del veïnat, les entitats i també de l’Ajuntament. Tots som barri.

Per potenciar aquesta pertinença, la nova imatge de cada barri es reproduirà en diferents parets públiques, amb l’objectiu que el veïnat la conegui i se la faci seva.

Part d’aquests murals, a més, es faran amb participació ciutadana per fomentar la comunitat i la i la cohesió. L’objectiu és que el veïnat pugui participar pintant les lletres del nom del barri, pintant a dins de les lletres elements que considerin propis del barri.

  • Dissabte 12 de març, a les 11 h: mural de Mira-sol (Casal de Mira-sol)
  • Dissabte 19 de març, a les 11 h: mural de la Floresta (Centre Social i Sanitari)
  • Dissabte 26 de març, a les 11 h: mural de les Planes (Casal de les Planes)