Esports

L’OMET i les AFA de Sant Cugat reprenen l’esport escolar adaptat a les restriccions del Procicat

16/02/2021
Comparteix aquesta notícia

L’OMET i les AFA de Sant Cugat reprenen l’esport escolar adaptat a les restriccions del Procicat

‘Multiesport Bombolla’ proposa activitats esportives adaptades a les mesures Covid per infants de P3 fins a 6è de primària

L’activitat s’ha iniciat aquest dilluns amb prop de 500 nens i nenes inscrits

L’Ajuntament de Sant Cugat, a través de l’OMET i conjuntament amb les escoles i les AFES, ha iniciat aquest dilluns una nova activitat mentre les restriccions del PROCICAT no permetin tornar a la normalitat de les activitats extraescolars. Es tracta de ‘Multiesport Bombolla’, una activitat multiesportiva adreçada a cada grup classe, per tant, grup bombolla de cada escola des de P3 fins a 6è en què els continguts s’adaptaran a cada etapa evolutiva de l’infant.

La proposta ha tingut una molt bona acceptació als centres educatius i ja s’ha formalitzat la inscripció de 478 nens i nenes, repartits en 68 grups.

Totes les activitats es fan en exterior, al pati de les pròpies escoles i seguint totes les mesures de seguretat per prevenir l’expansió de la COVID-19. Com totes les activitats que s’han fet d’esport extraescolar des d’inici de curs, tots els infants han de portar la mascareta en tot moment.

El límit real és el grup classe, per mantenir el grup bombolla. En cas d’arribar-se a 12 persones, hi hauria un segon monitor/a i fossin més de 18, es desdoblaria el grup.

Les activitats esportives extraescolars han estat suspeses en dos períodes des de principi de curs: des de divendres 30 d’octubre al dilluns 23 de novembre i del dijous 7 de gener fins a l’actualitat. Un cop es torni a la normalitat de les activitats extraescolars, aquests grups de multiesport bombolla deixaran d’existir per retornar al format d’activitats anterior.

PLANIFICACIÓ I INSCRIPCIONS

L’OMET ha planificat el contingut de l’activitat de multiesport dels grups bombolla en funció de l’etapa evolutiva dels infants. Aquestes són les propostes d’activitat segons el curs escolar, tot i que podran ser adaptades segons les necessitats dels nens i les nenes que hi participin.

P5 i 1r Primària

Treball d’iniciació esportiva, coordinació motriu, descobriment del cos i de les formes jugades, treball de millora de la motricitat fina i gruixuda. Treball d’hàbits i valors. El contingut que podem trobar a les sessions serà:

• Jocs tradicionals

• Jocs cooperatius

• Circuits, racons

• Expressió corporal

• Sessions de treball de valors

• Iniciació a diferents esports de forma jugada:

• Atletisme: curses i salts

• Bàsquet o handbol: llançaments i punteria

• Futbol: colpeig amb el peu

2n Primària

Introducció a l’esport sense oblidar-nos dels jocs, formes jugades, hàbits i valors. Introduïm el treball de les capacitats perceptivomotrius, percepció espacial, temporal, to postural, lateralitat, equilibri, coordinació, to postural, respiració i relaxació.

La distribució:

Aprox. 2-3 sessions per esport.

• 1a sessió : explicació i introducció a l’esport. Presentant i practicant les habilitats bàsiques de cada esport. Ex. Bot, passada, llançament o colpeig (busquem treballar-ho també amb jocs o un treball més guiat). Al final de la sessió podem introduir competició de manera reduïda i adaptada (aprofitem les formes jugades).

• 2a sessió : recordatori i “consolidació” dels continguts de la 1a sessió + competició adaptada a les necessitats del grup.

No cal aplicar la normativa de l’esport que estem practicant. Els esports que es treballaran són l’atletisme, l’handbol, expressió corporal, jocs de colpeig i el bàsquet.

3r i 4t Primària

Sessions esportives més properes i similars a l’esport practicat. Sense oblidar el treball de valors.

Aprox. 2-3 sessions per esport. Ens acostem a la pràctica esportiva real, tot i que seguim adaptant la normativa a les necessitats del grup.

Augmenten les tasques plantejades en les activitats proposades amb la finalitat de potenciar les capacitats perceptivomotrius, percepció espacial, temporal, to postural, lateralitat, equilibri, coordinació, to postural, respiració i relaxació.

La distribució de les sessions semblant a l’exposada anteriorment, canvia el tipus d’activitats que es faran.

• 1a sessió : introducció habilitats bàsiques de l’esport, pot ser de manera més analítica o combinada. Introduirem també competició reduïda i adaptada al grup.

• 2a sessió : recordatori i “consolidació” sessió anterior i competició més similar a la real (sobretot grups de 4t)

Amb els grups de 4t podem apropar-nos més a l’esport real i reglat. Podem treballar esports com voleibol, activitats d’expressió corporal, tenis, bàdminton o similar i els citats anteriorment (atletisme, bàsquet i handbol)

5è i 6è Primària

Sessions esportives reals o semi reals. Important explicar normativa bàsica de cada un dels esports i aplicar-la. Posar èmfasi també en els valors i la companyonia.

Augmentem la intensitat de la pràctica introduint un treball de capacitats condicionals, força, resistència, velocitat i flexibilitat.

Aprox. 2-3 sessions per esport. Funcionament idèntic a les etapes anteriors, però canviarem la dificultat dels exercicis i la complexitat de la competició (sobretot en la vessant normativa).

• 1a sessió : treball de les habilitats bàsiques de cada un dels esports. Introduirem també competició (pot ser reduïda o adaptada al ser el 1r dia)

• 2a sessió : recordatori + “consolidació” de la 1a sessió + competició real.

Es treballaran esports com l’hoquei, beisbol o pitxi i els citats anteriorment (atletisme, bàsquet, handbol, voleibol, activitats d’expressió corporal, tenis i bàdminton).

Per formalitzar les inscripcions, o per a més informació, cal adreçar-se a la coordinació d’extraescolars del centre educatiu.