Ajuntament / Ciutadania

L’Ajuntament es reuneix amb les entitats financeres per millorar l’atenció a les persones grans

21/02/2022
Comparteix aquesta notícia

L’Ajuntament es reuneix amb representants de les entitats financeres per tractar la problemàtica de la manca de caixers automàtics i d’atenció a les persones grans a les oficines

Equip de govern i entitats financeres s’han conjurat en el compromís d’atendre i donar un bon servei a la gent gran del municipi i col·laborar mútuament per garantir que arribin els serveis financers a tota la població

 

Les entitats financeres han explicat aquest divendres al govern els plans i els serveis que tenen en marxa per atendre les persones grans i amb dificultats en el domini de les eines digitals en les seves gestions financeres.  L’alcaldessa, Mireia Ingla; el primer tinent d’alcaldia d’Economia, Pere Soler, i la segona tinenta d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert, s’han reunit aquest divendres amb representants de les entitats financeres Banc de Sabadell, Caixa Bank i Banc de Santander i BBVA per tractar les dificultats amb què es troben les persones grans i persones amb dificultats en el domini de les eines i plataformes digitals a l’hora de fer les seves gestions financeres.

Les entitats financeres han confirmat que no es produeixen aglomeracions o formacions de cues de clients a les oficines de la ciutat en franges horàries concretes. Per altra banda, han explicat amb detall les mesures que s’han implementat a les oficines per atendre millor les persones com la gestió de les cites prèvies via telefònica, correu electrònic i aplicacions de mòbil, l’ampliació dels horaris de caixa d’atenció al públic, la formació de personal específic formada per atendre a les persones grans, la millora de les prestacions dels caixers automàtics, i la posada en marxa d’aplicacions de telèfons mòbils adreçades específicament al segment de la població que més dificultats té a l’hora d’utilitzar les eines digitals.

Equip de govern i entitats financeres s’han reafirmat en el compromís que l’impuls de la tecnologia i del procés de digitalització no produeixi una fractura digital que deixa una part de la població desconnectada, ja sigui perquè no te coneixements per utilitzar internet o perquè no disposa d’infraestructures de connexió fiables. Bona part dels afectats son persones grans que no estan familiaritzats amb les noves tecnologies, per això cal atendre i donar un bon servei a aquest col·lectiu i col·laborar mútuament per garantir que arribin els serveis financers a tota la població del municipi.