L’Ajuntament engega el procés per elegir candidatura a Síndic/a de Greuges municipal
Hi podran optar les persones majors d’edat, ciutadanes de Catalunya i empadronades a Sant Cugat, un mínim de 5 anys
Tothom que vulgui presentar candidatura podran fer-ho a través de la seu electrònica fins al 30 de setembre
El Ple Municipal aprovarà la designació de la persona que ocuparà el càrrec de Síndic o Síndica en substitució de l’actual, Ramon Palacio
Per primera vegada, l’Ajuntament obre la convocatòria per a l’elecció del Síndic o Síndica de Greuges a tota la ciutadania. Des que es va aprovar el Reglament, el 2006, la proposta la feia l’alcaldia i era ratificada pel Ple Municipal, prèvies consultes a la Junta de Veïns de l’EMD de Valldoreix, als grups polítics representats al consistori i audiència en el sí dels consells de barri i entitats associatives del municipi.
Qui pot presentar candidatura?
Hi podran optar totes aquelles persones que compleixin amb el següents requisits:
- Ser major d’edat i trobar-se en ple ús dels drets civils i polítics
- Tenir la condició de català
- Estar inscrit en el Padró Municipal d’Habitants i tenir la residència efectiva a Sant Cugat, amb una antiguitat mínima de 5 anys
L’exercici dels càrrec és incompatible amb:
- L’exercici de qualsevol càrrec o funció de caràcter polític
- L’afiliació, l’exercici de funcions directives o tenir una relació d’ocupació amb un partit polític
- Treballar per a l’Ajuntament i els organismes i empreses que en depenen
- Qualsevol activitat que comporti relació professional amb l’Ajuntament o bé pugui comprometre la independència, objectivitats i imparcialitat en el desenvolupament de les funcions pròpies del càrrec
Totes les persones interessades poden consultar les bases a la seu electrònica de l’Ajuntament i presentar la seva candidatura, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, fins al 30 de setembre.
El càrrec de síndic o síndica municipal té una durada de 5 anys i no podrà ser exercit per una mateixa persona durant més de dos mandats consecutius. Les seves principals funcions són:
- La defensa de les llibertats públiques i els drets fonamentals de veïns i veïnes del municipi
- La supervisió de l’activitat dels organisme, entitats i empreses municipals, així com la dels concessionaris i empreses contractistes
- La comprovació que l’Administració resol, en temps i forma, les peticions i recursos formulats
- La mediació entre parts enfrontades i la proposta de fórmules d’acord i conciliació