Turisme

Nou Pla de Turisme per posicionar Sant Cugat com a destinació cultural i natural  

18/06/2021
Comparteix aquesta notícia

L’Ajuntament elabora un Pla de Turisme per posicionar Sant Cugat com a destinació cultural i natural

El Pla, adaptat a la situació de postpandèmia, estableix 14 línies d’actuació per dinamitzar el turisme a la ciutat

La tinenta d’alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut, Esther Madrona, ha presentat aquest matí el Pla estratègic de turisme de Sant Cugat (2021-25), que es portarà a aprovació inicial al ple municipal de juny. Aquest document actualitza l’actual Pla estratègic de Turisme, aprovat l’any 2013 i que marcava el full de ruta a seguir fins al 2017.

El nou Pla, adaptat a la situació de postpandèmia, té l’objectiu principal de posicionar Sant Cugat com una destinació rica en patrimoni cultural i natural i revitalitzar el sector turístic, un dels més afectats per la pandèmia. Per aquest motiu s’ha establert una estratègia per dinamitzar el turisme en base al verd urbà i natural de la ciutat i també al seu potencial cultural i comercial.

El Pla presenta 14 línies d’actuació prioritàries o eixos de treball:

 

  1. Monestir, la icona de Sant Cugat del Vallès, Barcelona i Catalunya
  2. Collserola, el pulmó verd per gaudir i respectar. Parcs urbans, la milla verda
  3. Mercantic, vintage lifestyle. Comerç, cultura i gastronomia van de la mà
  4. Més cultura i LabExperiencePrime SantCugat
  5. Empreses i destinació turística, treballem de la mà
  6. Enfortir el sistema turístic
  7. Promoció de Sant Cugat, màrqueting digital, inspiració i facilitar la venda
  8. Sant Cugat, sostenible i segura
  9. Sant Cugat, Smarts Tourism Destination
  10. Barcelona la nostra unió natural
  11. Atracció de Talent
  12. Famílies i escoles
  13. Turisme esportiu
  14. Governança i la creació d’ una taula participativa – taula de turisme, on el sector públic i privat amb visió turística valorarien assolir e implantar els eixos de treball.

Les línies 2 i 3 (Collserola i Mercantic) són les que es prioritzaran i que compten amb més accions concretes.

Un Pla transversal

El Pla es desenvoluparà amb la col·laboració de diversos àmbits municipals: Comunicació, Cultura, Educació, Esports, Medi Ambient, Mobilitat, Promoció Econòmica, entre d’altres. A més, la seva elaboració ha comptat amb la participació d’agents turístics, el Consell Comarcal del Vallés Occidental, la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme.