L’Ajuntament elabora un Pla de Turisme per posicionar Sant Cugat com a destinació cultural i natural
El Pla, adaptat a la situació de postpandèmia, estableix 14 línies d’actuació per dinamitzar el turisme a la ciutat
La tinenta d’alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut, Esther Madrona, ha presentat aquest matí el Pla estratègic de turisme de Sant Cugat (2021-25), que es portarà a aprovació inicial al ple municipal de juny. Aquest document actualitza l’actual Pla estratègic de Turisme, aprovat l’any 2013 i que marcava el full de ruta a seguir fins al 2017.
El nou Pla, adaptat a la situació de postpandèmia, té l’objectiu principal de posicionar Sant Cugat com una destinació rica en patrimoni cultural i natural i revitalitzar el sector turístic, un dels més afectats per la pandèmia. Per aquest motiu s’ha establert una estratègia per dinamitzar el turisme en base al verd urbà i natural de la ciutat i també al seu potencial cultural i comercial.
El Pla presenta 14 línies d’actuació prioritàries o eixos de treball:
- Monestir, la icona de Sant Cugat del Vallès, Barcelona i Catalunya
- Collserola, el pulmó verd per gaudir i respectar. Parcs urbans, la milla verda
- Mercantic, vintage lifestyle. Comerç, cultura i gastronomia van de la mà
- Més cultura i LabExperiencePrime SantCugat
- Empreses i destinació turística, treballem de la mà
- Enfortir el sistema turístic
- Promoció de Sant Cugat, màrqueting digital, inspiració i facilitar la venda
- Sant Cugat, sostenible i segura
- Sant Cugat, Smarts Tourism Destination
- Barcelona la nostra unió natural
- Atracció de Talent
- Famílies i escoles
- Turisme esportiu
- Governança i la creació d’ una taula participativa – taula de turisme, on el sector públic i privat amb visió turística valorarien assolir e implantar els eixos de treball.
Les línies 2 i 3 (Collserola i Mercantic) són les que es prioritzaran i que compten amb més accions concretes.
Un Pla transversal
El Pla es desenvoluparà amb la col·laboració de diversos àmbits municipals: Comunicació, Cultura, Educació, Esports, Medi Ambient, Mobilitat, Promoció Econòmica, entre d’altres. A més, la seva elaboració ha comptat amb la participació d’agents turístics, el Consell Comarcal del Vallés Occidental, la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme.