La reordenació urbanística d’aquesta parcel·la permetrà construir dos edificis privats que podrien acollir una residència per a estudiants
El ple municipal ha aprovat provisionalment –amb els vots a favor de tots els grups municipals excepte ECP, que s’ha abstingut- la modificació de PGM a l’àmbit de la masia de can Cabassa.
Aquest tràmit és un pas més per reordenar urbanísticament aquesta parcel·la, que té una superfície de 13.200 metres quadrats on es desenvoluparà una nova proposta de ciutat amb:
1. Habitatge protegit: es farà una reserva de sòl perquè l’Ajuntament pugui construir 15 Habitatges de Protecció Oficial (HPO) que es destinaran a lloguer. L’edifici tindrà una planta baixa més dos pisos i estarà ubicat a la intersecció entre l’av. de can Cabassa i el c. Josep Valls.
2. Parc en forma de corredor verd: tindrà 4.100 metres quadrats situats a la part de darrera de l’edifici de la masia, creant una nova connexió verda entre l’av. de can Cabassa i el c. Josep Valls. La propietat serà qui s’encarregarà de dur a terme els treballs per adequar aquesta nova zona verda.
3. Edificis privats: la propietat de la parcel·la podrà construir dos edificis (un de planta baixa més tres pisos i un altre de planta baixa més un pis) que podran tenir aquests usos:
- Residencial destinat a estudiants, gent gran i persones amb diversitat funcional física o intel·lectual.
- Sanitari.
- Cultural.
- Esportiu.
La propietat ha expressat a l’Ajuntament la voluntat d’adequar-hi una residència per a estudiants.
L’edifici de la masia forma part del catàleg de patrimoni i, per tant, es manté la mateixa preservació.