Cultura

L’Ajuntament aprova el traspàs de la gestió del servei de Biblioteques dins la seva estructura organitzativa

26/09/2025
Comparteix aquesta notícia

El servei públic, fins ara prestat per l’Organisme Autònom Municipal Centre Cultural de Sant Cugat (OAMCC), s’establirà formalment sota la direcció de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports

La municipalització del servei, que es podria fer efectiva l’1 de gener de 2026, comporta l’aprovació d’un reglament de funcionament i la subrogació dels auxiliars tècnics de biblioteques

El ple municipal del mes de setembre ha aprovat – amb els vots a favor de l’equip de govern, PSC, CUP i ECP, l’abstenció de PP i el vot en contra de VOX- l’establiment del servei de Biblioteques i el traspàs de la seva gestió a l’Ajuntament, fins ara prestat per l’Organisme Autònom Municipal Centre Cultural de Sant Cugat (OAMCC). El servei es municipalitzarà sota la seva estructura organitzativa, la direcció de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports, i mantindrà la mateixa forma actual de gestió directa.

El traspàs del servei no comporta cap increment pressupostari, donat que les dotacions que anualment es transferien a l’OAMCC quedaran integrades en el pressupost de l’Ajuntament. Així mateix, es procedirà a la integració en la plantilla de l’Ajuntament del personal contractat per l’OAMCC amb la categoria d’auxiliar tècnic de biblioteques. L’Ajuntament també es farà càrrec dels manteniments dels equipaments i subrogarà la contractació pública que tingui contractada l’OAMCC.

En l’àmbit normatiu, el traspàs del servei comporta l’aprovació d’un projecte d’establiment i d’un reglament actualitzat que reguli el funcionament de la prestació pública de serveis de la Xarxa de Biblioteques de Sant Cugat. Aquesta xarxa està configurada per la Biblioteca Central Gabriel Ferrater i dues biblioteques de proximitat: la Biblioteca de Mira-Sol, Marta Pessarrodona, i la Biblioteca de Volpelleres, Miquel Batllori.

L’aprovació inicial de l’expedient disposa que la plena efectivitat de la municipalització del servei sigui amb efectes d’1 de gener de 2026, condicionada a la seva aprovació definitiva i a la publicació i terminis legalment exigits.