Ajuntament / Cultura

La biblioteca Miquel Batllori i l’INS Leonardo col.laboren per millorar les competències de l’alumnat

08/05/2019
Comparteix aquesta notícia

L’alumnat de batxillerat dels instituts Leonardo Da Vinci (Sant Cugat del Vallès), Escola Industrial (Sabadell) i Forat del Vent (Cerdanyola del Vallès) assistirà, durant els mesos de maig i juny, a uns tallers formatius emmarcats dins del projecte ISC2 Bibliolab amb l’objectiu de millorar les seves competències de cara a la realització dels treballs de recerca de l’últim any. Els tallers aproparan els estudiants a la Recerca i Innovació Responsable (RRI), els formaran en cerca bibliogràfica i reforçaran les seves competències en eines digitals.

Aquesta iniciativa és la tercera fase del projecte “ISC2 BiblioLab d’innovació social i ciència ciutadanacoordinat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i amb la participació del Centre de Visió per Computador (CVC-UAB) i tres biblioteques municipals de l’àrea del Vallès (“Vapor Badia” a Sabadell, la “biblioteca Central” de Cerdanyola i la biblioteca “Miquel Batllori” a Sant Cugat). El projecte, emmarcat dins de la iniciativa BiblioLabs de la Diputació de Barcelona, té l’objectiu d’adaptar les biblioteques públiques als canvis culturals i socials que comporta la societat digital, afavorint la creació d’entorns col·laboratius i participatius oberts a la ciutadania.

Les dos fases prèvies, portades a terme durant els mesos de març i abril, han involucrat també bibliotecaris i professors dels instituts, que han pogut assistir a tallers de co-creació, ciència ciutadana i RRI amb l’objectiu de definir de manera col·laborativa el nou rol de les biblioteques públiques. Amb la incorporació dels estudiants es pretén que aquests últims adquireixen les eines i capacitats per realitzar un treball de recerca de qualitat.

Està previst que aquesta iniciativa vagi acompanyada d’altres accions com són la promoció de vocacions científiques i l’educació digital entre els i les joves per fer de les biblioteques un espai que a partir de la co-creació i reflexió, fomenti l’aprenentatge, la ciència, la innovació i la tecnologia.