Cultura

El Teatre-Auditori Sant Cugat, epicentre del teatre català amb la gala Catalunya Aixeca el Teló

09/09/2024
Comparteix aquesta notícia

El teatre català ha donat avui el tret de sortida a la nova temporada amb la celebració de la 23a gala Catalunya Aixeca el Teló que ha tingut lloc al Teatre-Auditori Sant Cugat. És la primera vegada que la gala surt de Barcelona i passa a fer-se a una altra ciutat de Catalunya. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde, Josep Maria Vallès; el president de la Generalitat, Salvador Illa; el president del Parlament, Josep Rull; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la regidora de Cultura, Núria Escamilla; i diversos regidors i regidores del consistori.

Josep Maria Vallès, alcalde: “estem molt contents de poder acollir un esdeveniment cultural tan destacat com aquest. Avui Sant Cugat és l’epicentre de les arts escèniques del nostre país. Ens enorgulleix saber que Sant Cugat ha estat escollida per acollir aquesta gala, que per primera vegada ha sortit de Barcelona”.  

 

Sota el lema “El teatre no té edat”, la gala ha fet un reconeixement a tots aquelles persones que fa molts anys que fan teatre. L’espectacle, dirigit per Paco Mir –amb l’ajudantia de Roger Julià- i amb Carme Conesa com a mestra de cerimònia, ha apostat per la varietat d’arts escèniques i formats, d’artistes de totes les generacions. Entre d’altres actuacions, per exemple, s’ha comptat amb música en directe de la Original Soundtrack Orchestra (OSTO) sota la direcció del mestre Joan Vives.

 

En el decurs de la Gala s’ha lliurat la Menció Honorífica Premi Catalunya de Teatre a la companyia Dagoll Dagom per tota una carrera dedicada al teatre i al públic. També s’ha confirmat que enguany es repetirà la iniciativa Cap Butaca Buida. A més, s’ha destacat que la temporada passada els teatres de Barcelona van superar per primera vegada la xifra dels 3 milions d’espectadors (3.020.710).

 

La Gala Catalunya Aixeca el Teló és una iniciativa de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i s’ha retransmès per Televisió de Catalunya.