Cultura / Turisme

El projecte “Guia’m”, premi d’Innovació Social dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras

07/05/2020
Comparteix aquesta notícia

El projecte “Guia’m pel Monestir”, concebut i impulsat conjuntament pels Museus de Sant Cugat i la Fundació Friends-Asperger, va rebre el premi d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras en la categoria d’Innovació social.

El certamen, organitzat per Plataforma Educativa, reconeix la tasca de persones, entitats, serveis i projectes que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones en situació de risc des de l’acció social. S’atorguen en tres categories: innovació social, responsabilitat social i corresponsabilitat ciutadana.

El projecte “Guia’m” és un projecte pioner que va veure la llum l’any 2016 i consisteix en visites guiades al Claustre del Monestir de Sant Cugat, i des del 2019 també al Monestir de Pedralbes, conduïdes per persones amb la síndrome d’Asperger. Es duu a terme de la mà de la Fundació Friends, que treballa per la plena inclusió de persones amb aquesta síndrome de l’espectre autista. El projecte té com a objectiu principal normalitzar la seva situació social i laboral a través del potencial transformador de la cultura.

En els darrers dos anys s’han fet més d’un miler de visites guiades al Monestir de Sant Cugat.

Fotografia dels guies que duen a terme les visites a Sant Cugat i Pedralbes (@Amanda Bernal)