Tot i que al desembre ja es faran algunes actuacions, el gruix dels treballs començarà passat les festes de Nadal.
L’actuació té un pressupost d’1,4 M€ i servirà per completar l’eix de vianants que comença a la plaça de Lluís Millet. També s’aprofita per renovar el clavegueram
La remodelació d’aquesta segona fase d’avinguda de Cerdanyola comprèn el tram entre el passeig de Torre Blanca i el carrer de Borrell. D’aquesta manera, es completarà la transformació d’aquesta via, guanyant espai per a les persones i promovent una mobilitat més segura i més saludable, amb accés restringit de vehicles.
Concretament, les obres permetran:
- Guanyar amplitud i accessibilitat en aquest segon tram, amb tot el paviment a un mateix nivell (plataforma única).
- Renovar la xarxa de clavegueram
- Substituir l’enllumenat
- Posar nou arbrat i nou mobiliari urbà, en una franja central al llarg del carrer, tal com ja es va fer a la primera fase.
Els treballs van a càrrec de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, tenen un pressupost d’1.428.548,55 €, i es preveu que s’allarguin fins a l’estiu del 2023.
Desenvolupament de les obres
L’execució del projecte començarà a mitjans de desembre amb les actuacions inicials que no impliquin afectacions a la mobilitat, i a partir del 9 de gener es preveuen les següents tres grans fases d’obra:
- Clavegueram + pavimentació del carrer Borrell, en el tram entre els carrers d’Orient i Monestir (quedarà tallat aquest tram de carrer, i s’habilitaran itineraris alternatius)
- Clavegueram + pavimentació del carrer Borrell, en el tram entre d’av. Cerdanyola i carrer d’Orient (quedarà tallat aquest tram de carrer i s’habilitaran itineraris alternatius)
- Clavegueram + pavimentació d’av. Cerdanyola, entre passeig de Torre Blanca i carrer de Borrell (es tallarà el trànsit en aquest tram i s’habilitaran itineraris alternatius)
Durant les obres, es garantirà el pas per a vianants i també, en la mesura del possible l’accés del veïnat al seus aparcaments. Pel que fa a la càrrega i descàrrega, es crearan zones d’estacionament en espais propers a l’obra.
Afectació als autobusos:
Amb motiu de la remodelació del carrer, s’eliminen les parades de l’avinguda Cerdanyola amb passeig Torre Blanca i la del passeig Torre Blanca amb el carrer Vallès, i les línies de l’autobús urbà que hi passen, modificaran el seu recorregut per tal de cobrir el servei amb quatre parades perifèriques:
- Rambla del Torrent d’en Xandri amb av. Ragull
- Rambla del Celler amb el carrer Vallès (davant de la Pollancreda)
- Rambla del Celler, entre els carrer amb el passeig torreblanca
- Passeig de Francesc Macià amb carrer de la Creu.
Grup de seguiment:
La vianantització de l’avinguda de Cerdanyola és un dels projectes recollits al Pla de millora del barri del Monestir – Sant Francesc, un document elaborat a partir d’un procés participatiu fet al barri.
Per tal de fer seguiment dels treballs i donar resposta a les inquietuds i qüestions que vagin sorgint, es farà un grup de seguiment de les obres.