Ajuntament / Alcaldia

100 dies per escoltar, ordenar i prendre el control de l’Ajuntament

24/09/2019
Comparteix aquesta notícia

El nou govern canvia l’organització de l’Ajuntament per ordenar la gestió interna i engegar el programa de govern

El nou govern de Sant Cugat ha dedicat 100 dies a situar-se, escoltar i posar ordre en el seu aterratge al govern, a més de prendre el control de l’Ajuntament. Aquest és el missatge que ha donat l’alcaldessa, Mireia Ingla, en la roda de premsa de balanç d’aquest inici de mandat.

Acompanyada del tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat, Pere Soler; i la tinenta d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert; l’alcaldessa ha destacat que en aquests primers 100 dies s’han centrat a repensar l’estructura del consistori per millorar la gestió i poder tirar endavant els projectes de mandat.

Aquests canvis suposen l’eliminació de la gerència i del director de Seguretat i el nomenament d’un nou gerent de Promusa. De fet, dilluns passat es va constituir el Consell d’Administració de l’empresa municipal d’habitatge, que vol ser clau per augmentar el parc de pisos públics de lloguer a preu assequible. Ingla ha proposat al Sindicat de Llogaters que l’òrgan tingui un representant de l’entitat.

També s’han nomenat els nous assessors d’àrea (Urbanisme i Hàbitat Urbà; Transparència i Bon Govern; i Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat).

Cobrir les baixes i vacants i pagar els serveis prestats sense contracte

Una de les prioritats del nou mandat serà cobrir les vacants en la plantilla per garantir una bona atenció ciutadana i crear una Relació de Llocs de Treball (RLT), inexistent fins ara. També està a l’agenda millorar les condicions laborals del personal de Casa Mònaco (Serveis Socials i Parcs i Jardins) i del local de la brigada d’obres amb la construcció de noves dependències municipals.

Sobre la investigació oberta per Fiscalia sobre la liquidació del pressupost del 2018, l’equip de govern s’ha reunit amb els tècnics municipals per traslladar-los un missatge de tranquil·litat i de confiança en la seva tasca. Se’ls va comunicar que es dotaria el consistori dels recursos humans i tecnològics per portar al dia la contractació, per evitar repetir els fets investigats per Fiscalia. En aquesta línia, el govern elaborarà un nou Pla d’Acció per a la Millora del Control Intern. Fins avui, en el nou mandat ja s’han pagat prop de 140.000 euros en factures sense contracte o amb contracte caducat.

Baix ritme d’execució en el volum d’inversió

El govern també treballa en agilitzar els processos per executar les inversions previstes. Amb data de 30 de juny hi ha 40 milions d’euros (15 milions del 2019 i 25 d’exercicis anteriors) de projectes no finalitzats, dels quals només s’han executat 8 milions (un 20%). Aquest paquet d’inversions correspon a les àrees d’Urbanisme, Educació, Serveis Urbans i Esports.

Plans Estratègics caducats

El govern recorda que hi ha diferents Plans Estratègics de ciutat que han quedat obsolets i amb un baix grau d’execució, com el de Mobilitat o el d’Equipaments.
En la carpeta econòmica, l’executiu aposta perquè tots els treballadors i treballadores municipals desenvolupin la feina en una situació laboral clara i regularitzada. D’altra banda, en els comptes de 2019 es preveia una negociació per renegociar el deute municipal amb els bancs, que suposava un estalvi d’uns 4 milions d’euros. Unes converses que no es van fer per part del govern anterior. A dia d’avui el nou equip ha obert el diàleg amb les entitats bancàries.

Primeres gestions del nou govern

– Donar resposta a la carta d’Endesa exigint el pagament dels rebuts de la llum per no tallar el subministrament a 158 famílies.
– L’aturada de les obres de la sala polivalent per preservar les quatre sales de cinema existents i garantir-ne la continuïtat.
– L’adjudicació dels treballs de la coberta de la pista d’hoquei de Jaume Tubau.
– La reparació del parquet del PAV-II, arran de les fortes pluges.
– La recepció del projecte de l’escola La Mirada. S’està revisant per aprovar-lo en Junta de Govern i licitar les obres.
– Les accions per solucionar els problemes del Camí del Crist Treballador.
– L’expropiació d’un local al carrer d’Orient per a les entitats de malalties neurològiques, acomplint el mandat dels pressupostos participatius.

D’altra banda, s’estan executant a bon ritme:
– L’avinguda de Cerdanyola i el carrer de Sant Llorenç
– El sector de Can Borrull, a la carretera de Vallvidrera
– El Bosc de Volpelleres
– Els Jardins del Vallès
– Els passos de vianants i ciclistes a l’hipòdrom
– L’avinguda de Can Llobet a la Floresta

Properament, el govern constituirà els consells de barri i convocarà la Taula d’Habitatge i la Taula de Mobilitat. Finalment, també enllestirà l’elaboració del Pla d’Actuació Municipal (PAM).