Ajuntament

L’alcalde es reuneix amb el conseller Espadaler per planejar i concretar la construcció i la gestió dels jutjats a Sant Cugat

31/10/2024
Comparteix aquesta notícia

L’alcalde, Josep Maria Vallès, es reunirà amb el conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, el proper 30 de novembre a Sant Cugat. L’objectiu de la trobada és començar a concretar com es vehicularà l’arribada dels jutjats de primera instància i instrucció a la ciutat.

El conseller serà rebut a l’Ajuntament per l’alcalde i els portaveus de tots els grups municipals en una visita institucional.  Després de fer una reunió de treball amb el govern, visitarà els terrenys municipals que l’Ajuntament ofereix a la Generalitat perquè pugui construir l’edifici que acollirà els futurs jutjats.

Aquests terrenys reservats per aquest govern, ubicats al costat de la Comissaria dels Mossos d’Esquadra, estan qualificats urbanísticament com a equipament i per tant ja estan preparats per a l’arribada dels jutjats. La proposta de l’Ajuntament és crear una centralitat de la seguretat i la justícia, ja que al costat de la comissaria dels Mossos s’hi situarien els jutjats i en un futur una nova comissaria de la Policia Local amb els serveis de Protecció Civil i ADF.

L’arribada dels jutjats, una “fita històrica” per a Sant Cugat 

La creació d’un partit judicial a Sant Cugat serà possible gràcies a una esmena transaccional del grup municipal parlamentari de Junts per Catalunya al projecte de Llei  Orgànica de mesures en matèria d’eficiència del Servei Públic de Justícia i d’accions col·lectives per a la protecció i defensa dels drets i interessos els consumidors i usuaris. Està previst que aquesta llei s’aprovi al Congrés dels Diputats abans del proper 31 de desembre.

És la primera vegada en 25 anys que a l’estat espanyol es crea un partit judicial nou. Segons dades del propi ministeri de Justicia, en aquests moments només hi ha tres ciutats a l’estat amb aproximadament 100.000 habitants que no tenen partit judicial propi: Sant Cugat del Vallès, Las Rozas i Rivas-Vaciamadrid, i en aquesta llei només es crearà a la nostra ciutat.

Una vegada aprovada la llei i creat el partit judicial propi a Sant Cugat, s’obrirà un període en què la Generalitat, com a administració competent en justícia, haurà de concretar com es desenvoluparà el projecte de construcció de l’edifici dels nous jutjats a Sant Cugat així com la seva dotació econòmica per cobrir els recursos humans i materials per a la seva entrada en funcionament.

Per tal d’ajudar a agilitzar aquest procés s’encarregarà un estudi per determinar, en funció dels casos de Sant Cugat que es generen als saturats Jutjats de Rubí, el nombre de jutjats que serien necessaris a la ciutat.