Ajuntament

L’Ajuntament crea la Guia de la Gent Gran, una eina que recull tots els recursos a l’abast de les persones grans de Sant Cugat

26/09/2022
Comparteix aquesta notícia

El tinent d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Marco Simarro, conjuntament amb representants de la Taula de la Gent Gran, han presentat els actes programats amb motiu de la Setmana de la Gent Gran, que després de dos anys de pandèmia recupera la normalitat amb activitats tan populars com El Show, la Marxa de la Gent Gran o Les Olimpíades entre casals i llars d’avis. En total s’han programat 9 activitats, organitzades per per la Taula amb el suport de l’Ajuntament.

La principal novetat d’enguany és la presentació de la Guia de la Gent Gran, que pretén difondre i donar a conèixer tots els recursos existents a la ciutat, per tal que qui ho necessiti, pugui sol·licitar-los o acollir-s’hi. La guia està dividia en diferents àmbits: viure a casa, despeses, mobilitat, salut, temes legals, lleure i centres per a la gent gran. CONSULTA LA GUIA DE LA GENT GRAN AQUÍ: Guia Gent Gran Sant Cugat

Marco Simarro, tinent d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat: “Venim d’uns anys molt durs per la gent gran i és fonamental recuperar espais de socialització. La celebració de la Setmana de la Gent Gran torna per visibiltizar aquest col·lectiu i per activar la comunitat promovent, així, propostes per l’envelliment actiu. A més, presentem la Guia de la Gent Gran, una eina per difondre tots els recursos i serveis adreçats a aquest col·lectiu”.

La programació de la Setmana de la Gent Gran és la següent (https://santcugat.cat/programa/setmanagentgran):

  • Dissabte 1 d’octubre

10 h. Marxa de gent gran. No cal inscripció.

De la Plaça d’Octavià a la Torre Negra.

  • Diumenge 2 d’octubre

18 h. Concert de les corals: Tardor, Rosa d’Abril i La Unió.

Plaça d’Octavià

  • Dilluns 3 d’octubre

17 h. Olimpíades: Competicions entre els casals de Les Planes, La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Llar d’Avis i Creu Roja. Inscripció prèvia als casals.

Casal Sant Cugat: Jocs de taula (escacs, dòmino, parxís i rummikub).

Casal de Valldoreix: Altres jocs (billar, futbolí, petanca i ping-pong).

  • Dimarts 4 d’octubre

De 10 a 12 h. Activitat física. Taller de “Flow-up”

Casa de Cultura.

Cal inscripció prèvia

18 h. Teatre. Amb La Global de la Floresta, Còmic Llar, El Cercle de Valldoreix i  Sol d’Oreix.

Lloc: Llar d’Avis.

  • Dimecres 5 d’octubre

De 10 a 13 h. “Avis drapaires”

Concentració a la plaça Octavià, per fer la neteja del camí de ronda cap a Cerdanyola.

19 h. Taula rodona: “Soletat i edatisme”. Amb Montse Celdrán, professora de psicogerontologia de la UB i David Igual, Director d’Operacions de Pensium.

Casa de Cultura

  • Dijous 6 d’octubre

18 h. Conferència: “I després de la Pandèmia, què? Lliçons apreses”.  Amb el Dr. Jaume Padrós, President del Col·legi de Metges de Barcelona. Org: Aula d’Extensió Universitària.

Trade Center

  • Divendres 7 d’octubre

18 h. Show de final de la setmana.  Actuacions amb grups de Mira-sol, La Floresta, Marxosos, Santa Rosa i Roquers Group. Lliurament de trofeus.

Plaça d’Octavià