Ajuntament / Alcaldia

L’Ajuntament anuncia un concurs públic per escollir la nova direcció del Teatre Auditori

23/12/2019
Comparteix aquesta notícia

Canvis en la gestió del Teatre-Auditori Sant Cugat

El nou equip de govern ja té a punt els canvis en la gestió del Teatre-Auditori Sant Cugat. Així ho han anunciat l’alcaldessa, Mireia Ingla, i els tinents d’alcaldia Pere Soler i Núria Gibert, durant la tradicional trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació que segueixen l’actualitat informativa local.
Per una banda, tal com estava previst a partir de gener s’obrirà un concurs públic per escollir el nou director/a d’aquest equipament cultural. En paral·lel, l’alcaldessa ha explicat que l’actual director Pep Tugues ha presentat la seva dimissió (la seva marxa es farà efectiva el primer trimestre de 2020). Aquesta decisió s’emmarca en els canvis organitzatius previstos pel nou equip de govern.
D’altra banda també s’ha anunciat que l’Ajuntament liquidarà l’Organisme Autònom Municipal del Centre Cultural (OAMCC), que fins ara s’encarregava de gestionar conjuntament el Teatre-Auditori i les biblioteques municipals. Amb l’objectiu de millorar l’eficiència organitzativa, el servei de biblioteques passarà a gestionar-se directament per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament. Pel que fa al Teatre-Auditori, es crearà un nou organisme que s’ajustarà estrictament a la gestió d’aquest equipament cultural.

3’2M€ en factures sense contracte

En el marc de la trobada d’aquest migdia amb els periodistes, l’equip de govern també ha informat que des del canvi de govern (15 de juny) l’Ajuntament ha hagut de pagar 3’2 M€ en factures per serveis sense contracte o amb el contracte caducat.
En relació a aquests fets, s’ha anunciat que l’Ajuntament ja ha complert part del “Pla d’Acció per a la millora dels resultats del control intern municipal” (aprovat el 14 de juny a través d’un decret d’Alcaldia). Tot i això, l’Ajuntament haurà d’aprovar un nou Pla d’Acció amb l’objectiu d’aplicar noves mesures que ajustin l’actuació municipal als procediments requerits en l’àmbit de la contractació pública.

Estalvi de 100.000€ en les retribucions

Finalment l’equip de govern també ha aprofitat l’acte per presentar l’organigrama definitiu dels càrrecs polítics i directius de l’Ajuntament incloent les últimes incorporacions. Aquest organigrama es va acabar de tancar ahir amb la incorporació del nou gerent de Promusa, Jordi Núñez.
Les retribucions de l’actual estructura política i directiva i les aportacions als grups municipals s’han reduït en 100.000€ (-4’1%): han passat d’un total de 2.450.798€ (final del mandat anterior) als 2.349.053’21€ (mandat actual). Això es deu a les baixades de sou dels càrrecs polítics i d’alguns càrrecs directius i eventuals (situades entre un 15% i un 5%) i a la reducció de grups municipals al ple (de 7 a 5 grups municipals).
Concretament, les retribucions dels membres de l’equip de govern sumen un total de 670.549’21€ (+28% respecte el mandat anterior, ja que s’ha passat de 10 a 13 membres); les dels regidors a l’oposició, secretaris de grups i aportacions als grups municipals 508.270€ (-31% respecte el mandat anterior); i les dels càrrecs eventuals i directius 1.170.234€ (-1’6% respecte el mandat anterior).