La XCCP adapta horaris i normativa al Pla de contingència de la COVID-19 aprovat per garantir la seguretat de les persones usuàries i personal municipal
A partir de dilluns, 6 de juliol, els centres culturals de Sant Cugat recuperen l’ús per part d’entitats i col·lectius que vulguin realitzar activitats a les seves instal·lacions. La reobertura dels centres ve marcada pel ‘Pla de Contingència d’actes culturals i esportius en equipaments i activitats a la via pública’ aprovat per l’Ajuntament per tal de garantir la seguretat dels usuaris i usuàries de les instal·lacions municipals. El document contempla algunes mesures restrictives amb l’objectiu de donar compliment a les recomanacions sanitàries per evitar els contagis de la COVID-19.
Un dels punts destacats del Pla és la reducció d’horaris i la limitació de reserves per tal de reduir l’afluència i garantir que, entre activitat i activitat, es pugui fer la higiene corresponent als espais i sales on es realitzen (es netejaran després de cada ús).
Els horaris fixats són:
• Casa de cultura – de dll a dv de 8 a 21h
• Casal Torreblanca – de dll a dv de 8 a 21h
• Xalet Negre – de dll a dv de 16 a 20.30 h
• Casal Mira-sol – de dll a dv, de 8.30 a 14h i de 16 a 20h
• Casino La Floresta – dm i dj, de 16 a 21h
• Casal Les Planes – de dll a dv, de 15.30 a 20.30 h
• Sociosanitari de La Floresta – de dll a dv, de 15.30 a 20.30 h
Pel que fa a usos i reserves:
• Als centres de Districtes + Xalet Negre : Només es podrà fer 1 ús diari de cada espai
• A la Casa de Cultura es podrà fer 1 ús al matí (fins les 13h) i 1 ús a la tarda (a partir de les 16h) per cada espai. Al migdia es farà la desinfecció.
• Al Casal Torreblanca es podrà fer 1 ús al matí (fins les 14h) i 1 ús a la tarda (a partir de les 16h) per cada espai.
• Els bucs d’assaig només es podran usar 1 cop al dia (cada buc)
• Tots els assajos a Mira-sol es faran a la Sala Tallers
Mesures obligatòries en totes les activitats de la XCCP
El Pla de contingència determina un seguit de mesures que hauran de complir els centres culturals i totes les entitats i col·lectius que hi desenvolupin activitats:
• L’ús de mascareta serà obligatori en espais tancats
• Caldrà fer reserva prèvia dels espais
• Es farà registre d’entrada recollint dades de contacte (a la consergeria hi haurà graelles per portar el registre)
• Les entitats s’han d’adaptar als horaris restringits
• Al juliol no es faran actes amb públic (xerrades, documentals, espectacles… Sí estaran permeses reunions)
• Accessos diferenciats per entrades i sortides
• Cues que respectin distància física
• Respectar aforaments permesos
• No barrejar grups d’activitats
• Limitar activitats amb moviment o interacció (excepte assajos companyies)
• Situació preestablerta del públic en espectacles respectant distància física
• Espectacles: 24 hores mínim entre companyies
• Cartelleria informativa amb mesures preventives i normes COVID-19
• Vetllar pel subministrament d’elements de protecció com gel hidroalcohòlic, ús de mascaretes….
• Reforçar neteges i desinfeccions entre usos dels espais
• Especial atenció a col·lectius vulnerables
• Potenciar l’emissió en streaming dels actes programats sempre que sigui possible
Totes aquestes pautes, d’obligat compliment, s’han determinat tenint en compte els plans de desconfinament i de represa de l’activitat i es revisaran i s’adaptaran en funció de l’evolució dels esdeveniments, sempre per garantir la seguretat de les persones.